Vad har Trump, Schyman och Åkesson gemensamt?

Nu fasar världen över Donald Trump’s framfart. Bufflig arrogant och självutnämnd sanningssägare. På Internet tävlar PK-folket i att hitta mer eller mindre kreativa sätt att ta avstånd.

trump

Schyman ser vi kanske inte så mycket av längre, men när hon dyker upp skapar hon himmel för genuskrigarna och helvete för oss övriga.

Åkesson dundrar fram och är nu Sveriges största parti bland alla dessa rädda män som är vilsna i tidsandan.

Jag vill inte se Trump som president, Gudrun Schymans åsikter är till stora delar hemska och Åkesson röstar jag inte på.

Men alla tre är något världen behöver. Dom agerar ”change agents” som utmanar status quo! Att se Åkessons verklighetsfrånvända, opportuna belackare i det närmaste unisont närma sig allt det dom agiterat mot gör mig fysiskt illamående. Den enda som kommer undan med hedern i behåll verkar vara Jonas Sjöstedt.

åkesson

Gudrun Schyman har provocerat mig i åratal. Jag är INTE feminist och har oerhört svårt för genus-fundamentalisterna. Men hennes retorik och hennes tilltag har sannolikt skruvat jämställdhetsfrågan välbehövligt framåt. Vi ser samhällsekonomiska vinster av ett jämställt samhälle!

Att USA behöver förändring är det nog få som motsäger. Hillary Clinton är sannolikt kompetent, men för mig representerar hon ”more of the same”. Trump’s vulgärretorik piskar förmodligen amerikanerna till någon form av förändring.

schyman

Slutsats
Vi älskar att bespotta, klandra och misstänkliggöra de tre ovanstående. På samma sätt misstänkliggör vi människor som utmanar status quo på våra företag. Men det är precis Trump’s, Schyman’s och Åkesson’s vi behöver på våra jobb.

Just nu består de flesta företag av “oklanderliga” (läs menlösa) Löfven-, Kinberg Batra- och Lööf-typer. Vi märker inte mycket av vad dom vill och strävar efter. Dom är idélösa förvaltare. Dom andra, dom provocerande, vulgära, galna är skitjobbiga, men var rädd om dom. Det är dom som skapar förändring.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *