Har du funderat på det här?

Har du dåligt samvete för din sociala kanalstrategi? Känner du ångest för hur du skall hantera Big data i din organisation? Känner du oro för hur Omnichannel påverkar din affärsmodell? Kämpar du för att öka den kulturella innovationsgraden på din avdelning?

Släpp det! För nu kommer gamle fina gubben Gilbert ridande på en vit springare och fritar dig från CX- och innovationsångestens mörka boning. Med min cape och mitt svärd pekar jag ut schäslongen som du kan ligga på, sluta ögonen och lyssna.

j

Jag förstår
Din omgivning bombarderar dig med allt som måste göras, kollas och uppdateras för att ditt företag skall fungera. Jag kan mycket väl vara en del av denna omgivning. Men du ropar ”Vik hädan alla trendängsliga affärsorakel!” , för du tänker göra detta”:

  • – Ta reda på varför dina kunder köper av just dig
  • – Ta reda på varför andra i din målgrupp inte köper av dig
  • – Ta reda på hur dina konkurrenter ser på marknaden du verkar i
  • – Ta reda på vilka emotionella delar som påverkar kundernas köpbeslut
  • – Ta reda på vilka tekniska, funktionella och känslomässiga fördelar din produkt eller tjänst ger.
  • – Ta reda på hur potentiella kunder ser på dina produkter och tjänster
  • – Ta reda på hur och när det känns bäst att köpa produkten och tjänsten

Med informationen ovan kan du göra underverk. PUNKT.

just-do-it

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

2 thoughts on “Har du funderat på det här?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *