CX enligt Idol

I helgen har jag tittat en del på tv. Bland annat delar av Idol. Normalt sett sitter jag och surar vid datorn med ett glas vin när övriga familjen konsumerar detta program.

Fantastisk att se vilka talanger det finns i vårt land. Blev extra tilltalad av Alexander Bards uppriktighet och förmåga att verka se subtila detaljer.

Artistisk darwinism
Jag kan känna viss sorg över den hårda värld som råder på den artistiska savannen. Det räcker inte att vara musikalisk och sjunga bra. Vill man gå hela vägen måste man vara snygg, ha utstrålning, karaktär i kombination med en gudabenådad röst.  Jag såg även Yohio senare på tv och man kan säga vad man vill, men han tråkar inte ut!

 ftg2

Affärsmässig darwinism
På PRECIS samma sätt är det i affärsvärlden. Företag som kan leva på en fantastisk produkt eller tjänst blir allt mer sällsynta. Dom må leverera kvaliet, men är ibland fruktansvärt tråkiga. Vi vill köpa och samarbeta med företag som har känsla, karaktär, utstrålning, spänning, snygg yta, djupt inre, sexighet och självförtroende. Att leverera en bra produkt eller tjänst är en självklarhet.

Fundera lite på hur affärsvärldens Alexander Bard skulle recensera ditt företag! Vi kan nämligen inte tråka ut kunderna med bara bra produkter och hoppas att dom köper.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *