Är du påträngande?

Försäljning och marknadskommunikation som är påträngande är minst sagt ansträngande…. Trots att vi är en bit in i 2013 är den mesta försäljningen och marknadskommunikationen mer eller mindre förklädd manipulation. Att fånga kunder med råttfällor känns inte så ”up to date”.

ptrang

Men dessa råttfällor och förklädnad blir allt mer sofistikerad. ”Redaktionell marknadskommunikation” blir en ny inkomstkälla för den svältande dagspressen. Gamla ser ingen skillnad på råttfällorna och det redaktionella. Kidsen skiter i vilket!

Kommer vi se integritetsstarka journalister kapitulera inför möjligheten att få en smula av den nervösa marknadsbudgeten?

Om vi bara la liiite mer energi och tid på att lyssna, istället för att enträget tränga sig på och skrika det man vill säga.

Engagement
”Customer engagement” är på allas läppar och det är klokt. Men man skapar inget engagemang genom att skrika i örat och be dom berätta om företagets förträfflighet. Engagemang förtjänar man genom att man aktivt lyssnar, interagerar, överraskar och anpassar sig.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *