Marc Jacobs + Coca cola = CX

Coca cola har just valt Marc Jacobs som creative director för Coca cola light. Sååå brilliant. Roligt när så stora varumärken experimenterar och bryter lite gränser. Varumärken får inte vara statiska!

mjc2

Om jag hade varit CMO (ett jobb jag haft tidigare och skulle kunna tänka mig ha igen. Söker dock inte jobb!) så hade jag funderat på oväntade samanhang i relation till varumärket. Dessa samanhang finns där om man bara tänker till. Man skulle kunna damma av sina ”4 P” (Pris, Produkt, Plats, Påverkan) och fundera på om man kan göra något banbrytande samarbete inom något av dessa.

En annan sak man kan konstatera är att snubben har varit på gymmet, när jag suttit i soffan med en Peroni Nastro Azzurro! Jävla könsförrädare!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *