2 Frågor: Jessica Frithiof

Jessica Frithiof är en god vän sedan lång tid tillbaka. I min värld är hon den sällsynta kombinationen av salig Zig Ziglar, Sex’’n the city och Florence Nightingale. Hon har jobbat med CX, SFA och är dessutom en klippa inom telecom.

Jessica jobbar som ”Head of Business sales” på Tre.

Vilken är din bästa kundupplevelse?
Hertz gold club……Gratis medlemskap och killen jag hyrde bilen av frågade om jag ville bli medlem? Vad vinner jag svarade jag? Du får förtur i kön etc….. förtur i kön tänkte jag. Men kör till…..ville ju gärna se 25% rabatt, uppgradering och en snygg chaufför. Väl nere i Nice med “man” och barn samt 40 gr så satt folk utanför Hertz lokal och trängdes under de få träd som fanns. Vattnet var slut och folk såg allmänt irriterade och trötta ut. Mannen löpte amok,barnen följde samma väg. Jag sade lugn, jag är Guld kund……… Knallade in och väl därinne så såg jag ett kuvert med mitt namn på. Jag fick direkt min nyckel och ut gick jag och sade till familjen…se så upp och hoppa vi ska åka nu! Jag trodde inte riktigt det kunde gå så enkelt men uppenbarligen. Det hade varit värt att betala för och det är en sjukt bra kundupplevelse!

superfad_hertz_gold_01

Hur skapar man en exceptionell kundupplevelse?
För att skapa en expeptionell kundupplevelse så behöver man sätta rätt förväntningar vid försäljningen. Sedan, så skall den linjen hållas rakt igenom hela kundens kundlivscykel med företaget. En sak som är ett absolut krav är ett personligt och professionellt bemötande, förståelse och inte ha ett “småaktigt/småsnålt” beteende. Hellre fria än fälla är mitt tips. Avslutningsvis så måste det finnas med ett leende. Det är avväpnande och man får göra fel, ett leende erkänner det och man får en chans att rätt till……..

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published.