Telefonförsäljning i tv’n

Att jobba med telefonförsäljning är sannolikt ingen dans på rosor. Trots NIX får jag ibland ett och annat samtal på min hemtelefon. Hela kroppen skriker av irritation. Men jag är i stort sett aldrig otrevlig, trots att jag skulle vila låta som snubben i videon nedan. För mig handlar det om mänsklig respekt för andra människor. Men det har blivit ett skrå som man avskyr och faktiskt också företagen dom representerar.

TV
Om jag tittar på kommersiell TV (vilket är ganska sällan), blir jag i stort sett lika irriterad när någon dyker upp i rutan och vill sälja trosskydd, bilar etc. En svinspännande hockeymatch, en bra film hackas sönder av avbrytande reklambudskap. Vad man kan fundera på är hur vår bild av avsändaren blir. Det finns sannolikt bra statistik när det gäller genomslaget av kommunikationen, men för mig känns det HOPPLÖST FÖRÅLDRAT. Jag tror inte att det är framtidens sätt att bygga varumärke, genom att avbryta, överrösta och ”prångla på”. Jag hoppas mer på nästa generations marknadskommunikatörer.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *