Förändring inom retail, dags att agera!

Innovation av kundupplevelsen i butiker verkar gå fruktansvärt långsamt. För mig som stått och väntat på två döttrar och en fru i underklädesbutiker och skoaffärer, vet att det skulle vara bra med en soffa eller vad sjutton som helst att sitta på.

Men det kommer att bli bra mycket mer sofistikerat än så. Att integrera butiksupplevelsen med teknisk innovation ”is da shit”! Dom fysiska butikerna skulle kunna ta mycket från online upplevelsen och implementera i butiken.

Våra Smartphone’s kommer att integreras direkt när vi kommer in i butiker för att underlätta köp, hitta varor i butiken etc. Allt byggt på våra profiler. Harrods har redan en ”store navigation app”. Liknande appar kommer att kunna ge oss realtids information om erbjudanden, rabatter etc.

Cisco har testat en ”virtual mirror” som är rätt cool. IBM jobbar med en app för att skapa kundupplevelsen i butik, baserat på frivillig koppling till profiler från de sociala medier man är en del av. Jag har tidigare skrivit om hur detta kommer att skapa en dynamisk prissättning som är rätt läskig.

Jag tror att retail-branschen kommer att explodera av innovation de närmsta åren! Det kommer att bli spännande!!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

2 thoughts on “Förändring inom retail, dags att agera!

  1. Hej Robert
    Grattis till kul satsning! Tror som sagt att retail kommer att utvecklas rejält framöver. Ni är nog helt rätt ute!

    Keep on the good work!

    //P

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *