Bara medelålders kärringar på Facebook?

I många år har Microsoft setts som ”evil company”. Inte minst av Google. Det är ganska naturligt att de företag som har så stor makt ses som ett hot mot vår ”privacy” och med onda intentioner skulle det kunna bli en mardröm.

Facebook’s köp av Instagram var extremt framsynt och genialiskt.  Man förstod vart man befann sig i ”hype cycle’n” med Facebook. När jag frågar mina döttrar är Instagram det enda dom kollar, Facebook skiter dom i.

Facebook har blivit paradiset (läs; helvetet) för medelålders kärringar (och en del manliga dito), som plågar sig själva med att lida över andras fantastiska liv, emedan deras eget framstår som allt mer torftigt. I en tröstlös strävan att åtminstone utåt kravla sig ur helvetet produceras gigabyte av bilder på glas med Gin & tonic i motljus, kärleksfulla grillkvällar med den obetalda vulgo-Weber’n i bakgrunden och mer eller mindre motbjudande barn med midsommarkransen på sned.

Kommer Facebook vara lika snabba att köpa ”nästa hype” eller blir det någon annan. Jag är i alla fall säker på att Facebook håller på att bli ett olyckligt och förljuget äldreboende!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

3 thoughts on “Bara medelålders kärringar på Facebook?

Leave a Reply

Your email address will not be published.