Smaskig online-kampanj?

Det finns säkert många som tänkt på denna setup före mig, men om vi börjar med receptet. Det består av de mest spännande delarna av modern marknadskommunikation. Gameification, multikanal, QRgeografisk lokalisering och Big data.

Om jag hade varit reklammakare så är det dessa ord (floskler eller hypes kanske?) som jag hade haft i tanken. Om basen är marknadskommunikation så är ”spelifiering” ett område att skapa kreativa lösningar helt rätt väg just nu, tror jag. Om man dessutom kunde jobba med spelet helt kanaloberoende, kopplat till mänskliga aktiviteter vore det en hit.

Lägg till lite QR koder, mobile phone tracking så har man en FET kampanj. Varje deltagare i en sådan kampanj skulle generera så mycket information som skulle vara himmelriket för varje smart analytiker. Om det var en isolerad målgrupp skulle man sedan kunna göra underverk mot denna målgrupp.

Jag som brukar skriva om integritet……..

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *