SEX råd för kundservice

1. Dina kunder har förändrats, så även maktbalansen mellan er. Dom är smarta, insatta, vet vad andra kan ge och dom är mobila. Dom vill ha service på sina villkor, inte dina.

2. Sluta göm dig bakom tekniken. Tekniken är en möjliggörare men gör inte jobbet åt dig.

3. Kunderna skiter fullständigt i din interna struktur. Dom vill ha EN upplevelse oavsett vilken kanal dom väljer att kontakta dig på.

4. Dina kunder VILL INTE ringa dig. Det är den sista utvägen. Måste dom, så överraska. Undvik mellanmjölksbeteende.

5. Använd kunskapen om kunderna för att ge service, inte för att våldta deras plånböcker eller integritet. Använd kunskapen för att lära internt.

6. Fokusera inte uteslutande på att effektivisera kundservice, fokusera på att ta bort orsaken till att kontakta kundservice.

Delivis inspirerat från 24/7 service manifesto

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *