Bra, smart och enkel online-process!

Jag prenumererar på ljudversionerna av HBR, Fast Company och Forbes via Audible (ljudversionen av tidningen på bilden tror jag dock inte skulle vara någon kioskvältare…). Audible ägs av Amazon, men verkar ganska fristående.

Man får dessutom en ”voucher” som man kan handla böcker för varje månad. För en tid sedan bestämde jag mig för att romansen med Audible var slut. Inte för att jag hade något att klaga på, utan helt enkelt för att det blev dyrt.

Några lärdommar från detta

  1. Det var enkelt att komma till ”unsubscribe”. Det var inte gömt så att man skulle få leta i timmar
  2. När jag kom dit fick jag reda på att det var fruktansvärt tråkigt att dom inte längre skulle få ha mig som kund. Men att dom respekterade det
  3. Kunde jag tänka mig att svara på varför så var dom evigt tacksamma. Det fanns 5 alternativ, där jag valde att ”jag inte hade råd”. Orsaken till att jag bemödade mig att svara, var för den respekt dom visat mig under punkt 2
  4. Blixtsnabbt kommer du upp en text med ”Hur jäkligt det är när man har kort om stålar”. Det borde inte vara så att jag skall missa massor av värdefull kunskap för att det är skralt i kassan. Dom erbjöd mig 15 dollar att handla valfria böcker för om jag åtminstone tänkte över min unsubscribe.
  5. Nu sitter jag här 6 månader senare och är fortfarande kund.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *