Behövs du efter 2020?

När man arbetar som konsult träffar man många företag. Det är en av de roliga sidorna med den rollen. Förutom att jag kan samtliga världens kaffeapparater har jag lärt mig att känna in kulturen i ett företag på en millisekund.

Ibland har jag fel, men väldigt sällan. Man behöver dock inte vara konsult för det, vi kan sniffa oss till det på mils avstånd (på tal om Customer experienece).

Men det är bara en liten del av utmaningen. Läste en rapport att 2020 kommer den främsta källan till innovation vara kunderna, INTE de anställda. I vissa fall är jag inte förvånad redan nu! Men om vi blivit av med produktionen och (om rapporten stämmer) också blir av med innovationen är apokalypsen nära för de industrialistiska anhängarna.

Jag har en stark känsla av att vår arbetsmarknad håller på att vittra sönder i grunden! För att återknyta till min inledning så ser man nästan alltid några få eldsjälar som driver affären framåt, oavsett hur stort bolaget är. Dom kommer att lyckas även efter 2020, dom andra är dött kött! Vad har vi då kvar?

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

3 thoughts on “Behövs du efter 2020?

  1. Jag tror du har fel här Patrick, de som lyckas är inte de som gör vad kunderna vill – utan vad kunderna inte vet att de vill….

  2. Broder Per
    Du har en poäng där! Du måste ha sett djupt ner i boxen ikväll!
    Du skruvar det ytterligare ett varv. Jag tror att företag INTE kan leverera innovation för kunderna är redan längre fram i tanken. Kan vi trots det överraska är det fantastikt.

    Men med tanke på mitt inlägg är vi knappast där du säger att vi borde vara!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *