CRM basics del 1: Kundtjänst

Interaction center i ditt CRM eco-system hanterar kundinteraktioner via flera kanaler. Typiska användare är kundtjänst. Hanterar funktioner som ärendehantering, distribution av kontaktvägar och information samt säkrar återkoppling. Här jobbar många kundupplevelsehjältar som aldrig märks.

Det som jag tycker att många fortfarande missar när det gäller interaction center eller front office lösningar är förmågan att hantera telefon i relation till andra kanaler. Front office personalen måste vara dom som hanterar inkommande frågor via generella mail, Twitter och andra online kanaler. MEN också receptionspersonal som tar emot människor.

Kolla exempelvis nästa gång du skriver in dig på något företag du skall besöka. Jag ser nästan aldrig att den lösningen är integrerad med Front office-lösningen.

Håller du med?

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *