Hade nog fel. Igen….

Mina kollegor inom automotive-sektorn hävdade att man kunde applicera lean på kunskapsarbete. Varje gång dom sa detta fick jag svårt att dölja att jag tyckte att dom dragit nitlotten i det intellektuella DNA-lotteriet. ”Intressant” sa munnen, ”dumma jävla bilbyggare” sa hjärnan.

I natt gjorde jag den enda aktiviteten som numera håller mig vaken om nätterna, nämligen läsa. Jag läste oktober-numret av Harvard business review och en intressant artikel om lean inom kunskapsarbete.

Det föreföll sig självklart…..

  • – Undvik waste; processer, transporter möten, tidstjuvar etc.  
  • – Specificera arbetet
  • – Specifierca hur kommunikaitonen skall ske
  • – Den som orsakar problemet åtgärdar det
  • – Etc.

Jag skall inte våldta den fina artikeln mer än nödvändigt. Läs den gärna själv. Nu vet jag bara inte riktigt hur jag skall förhålla mig till dom “dumma” jävla bilbyggarna!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published.