Jag har tidigare skrivit om 3’s kampanj för nöjdare kunder. Dom är inte ensamma utan i gott sällskap av företag som vill skapa en ”wow känsla” runt bolaget.
Tre erbjuder ”Din videobutik i mobilen”, ”Din träningscoach i mobilen”, ”Över 20 tv-kanaler i mobilen”. Kul, trevligt och innovativt. MEN när jag åker tåg och Telia kunderna verkar ha fruktsamma och effektiva samtal saknar jag täckning….. Igår när jag bodde på hotell fick jag springa ner från rummet varje gång det ringde, för att jag inte hade täckning. Jag var sekunder från ett nervsammanbrott och trasha hela hotellrummet på grund av tre.
Business innovation i all ära, men om bastjänsterna inte fungerar blir all innovation bara provocerande. Man skulle däremot kunnat komma undan om man vågade säga att man inte ville ha några bonnläppar till kunder i Malmö utan fokuserade på teknik-kåta personer som aldrig är utanför tullarna.
Bra inlägg. Tre håller inte, vad spelar det för roll att ha det bästa datanätverket när inte samtal funkar!!!
Thnx Per och jag håller med!