Hur kommer “kidsen” att köpa?

Kombinerade lunchen idag med att läsa ett whitepaper från Oracle som hette “The Future of Retail: Through the Eyes of Digital Natives“. Hur är kidsen syn på handeln och butiker? Några intressanta iaktagelser.

  • – The role of stores remains an important element of the shopping experience for young consumers today and will continue to be in the future
  • – Price is the most important element of the shopping experience for digital natives
  • – If price is the primary motivator, product range is second
  • – Despite the growth and importance of social networking, using these networks for purchasing is relatively rare

 

Enligt undersökningen bör man därför tänka på följande:

  • –  Differentiated and personalised customer interactions
  • – Differentiated products, pricing and services based on their preferences
  • – Differentiated interactions based on how and when they want to interact
  • – A seamless, connected experience where the retailer is aligned across all business operations and decisions

Det krävs med andra ord att vi kan hantera kunder på olika sätt. På deras villkor. Inget nytt kanske, men är vi där?

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *