86% använder sin mobil när de tittar på tv!

Gissar att vi alla har förstått hur viktigt det är med mobilitet vid det här laget. Men det är fortfarande ganska få som har det som en viktig del i arbetet med customer experience.

Jag tror att fokusera på hur mobilen fungerar i relation till andra kanaler. Jobbar man exempelvis med tv-reklam bör man ha i åtanken att 86% har sin mobil med sig när de ser på tv. Att förflytta kunden från ett envägsmedium till webben är därför inte längre lika svårt.

Mobile tagging är sannolikt också något som kommer att explodera i en inte allt för avlägsen tid. Då flyttar vi kunder från den ”fysiska världen” till den digitala. Microsoft tag verkar jobba rätt så hårt med det.

Kunder flyter mellan kanaler på ett helt nytt sätt och det ställer högre krav på den designade kundupplevelsen. Allt fler sanningens ögonblick att ta hänsyn till. ”Screw up” i en kanal gör att de andra kanalerna åker med i fallet!

Lite annan kuriosa*

– Merparten tar med sig mobilen in i sovrummet

– 1/3 av världens Facebook-användare använder mobil plugin

– 50% av alla Twittrare använder även mobilen för kanalen

– Kvinnor mellan 35-54 är de mest aktiva inom mobila sociala medier

* Source 

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

One thought on “86% använder sin mobil när de tittar på tv!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *