”Pappa där går ett slödder”

Den kommentaren fällde min dotter första dagen i USA och pekade på en man med shorts på restaurangen. Jag bannar henne men får höra att; ”du har ju sagt att, shorts har man i skydd av sin egen trädgård eller på sin höjd på badstranden aldrig på stan”.

Jag giller inte att indoktrinera mina barn, men jag gillar inte heller badkläder på stan. Jag gillar inte heller när människor går i strumplästen i flygplan eller tåg. Jag gillar inte när idioten bakom mig i flygplanet smörjer in sin fot 3 cm från mig. Jag gillar inte när hela min familj går omkring i huset samtidigt som dom borstar tänderna. Jag fullständigt avskyr när människor äter i bar överkropp. Snacka om grinig gubbe!

En annan person skulle strunta högaktningsfullt i ovanstående.

Kundupplevelsen
Jag tror att det är viktigt att man har en idé om vilka värderingar man har som hotell, restaurang etc. Man kan inte vara till för alla! Att bli tillsagd att ta på sig något på restaurangen skulle sannolikt provocera, men å andra sidan skulle jag inte gå in på en restaurang där det sitter någon med bar överkropp.  Vi måste som företag våga ha värderingar och tro på något.

Kommer ihåg hur jag irriterat konstaterade att barn inte var välkomna på de hotell vi tänkt boka på Santorini för många år sedan. VÅRA barn sköter ju sig…. Yeah right….  Helt rätt. Pensionärer som vill vila upp sig eller nyförälskade par vill inte ha glassätande kids som gör kanonkulor i poolen.

Ingen har tolkningsföreträde för vad som är rätt eller fel, men att försöka vara till för alla är en hopplös strategi.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *