SJ’s kampanj för nöjdare kunder

Jag skulle nästan kunna göra en find/replace mellan detta inlägg och det om tre’s kampanj för nöjdare kunder.  Det skall bli roligt att följa dessa initiativ. Det som skiljer dom åt en aning är att SJ inte verkar ha ett så stort mått av sälj i sitt initiativ.  Lätt för dom kanske?

 

Jag gillar det dom kommunicerar i sitt förbättringsprogram. Inga strategiska floskler, utan hands on ur kundens perspektiv. Kul. Men på precis samma sätt som med tre är det en risk, för kunderna blir både domare och skarprättare.

Men åtgärdsprogrammet adresserar ganska basala krav så vi får nog vänta tills SJ levererar en exceptionell kundupplevelse. Men det är en god början tycker jag.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *