Integritet, sociala medier, Tom Ford och varumärken

Tom Ford har varit ifrån det värsta rampljuset sedan han lämnade Gucci. När han nu är tillbaka skulle man kunna tro att det blir med ett gigantiskt digitalt brus och buller. Skulle han utnyttja alla nervösa Facebook personer? Skulle han köra en webbaserad catwalk? Han gjorde inget av det. Han bjöd in några ”få” (100), viktiga personer till herrbutiken på Madison avenue. EN fotograf fick medverka. Nämligen en av mina favoriter, Terry Richardson. Som för övrigt är på bild nedan 🙂

Det här är en trend som jag tror att vi kommer att se framöver. En större grad av varumärkesintegritet. Jag tror att man vill återinföra esoteriska slutna rum, istället för att låta den trendängsliga pöbeln vara en del av sammanhanget. Jag tror att allt fler företag med liknande affärsmodeller som Tom Ford, blir mindre intresserade av att nå människor som endast kan betala med att sälja ut sin integritet.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *