3’s kampanj för nöjdare kunder

Få har väl missat mobiloperatören tre’s kampanj för nöjdare kunder. Ett hedervärt initiativ, men det är också en fet riskexponering.  Det är skillnad att säga att man skall göra något mot att faktiskt också göra det. Men jag har ingen anledning att misstro deras initiativ.

Men får jag tillåta mig att vara liiiite skeptisk så känns det aningen som en reklambyråprodukt. Är det så kommer inte organisationen att kunna leverera varumärkeslöftena och kunderna kommer att vara surare än före kampanjen. Jag fick nämligen lite känslan av att det inte kommer inifrån när jag läste frågorna som presenterade på deras web. ”Är bäst i test verkligen bäst?”, ”Varför är tre bäst på Smarphones?”. Är det bara ytterligare en störig, avbrytande, “säljig” reklamkampanj eller är det ett ärligt, äkta initiativ? Jag hoppas, hoppas, hoppas att kampanjen är satt i ett större sammanhang.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

One thought on “3’s kampanj för nöjdare kunder

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *