Kundupplevelse 2011

Har inte skrivit om customer experience på länge! Detta till trots att det blir mer relevant för varje dag, månad och år som går. Logistikprocesserna är trimmade in absurdum, produktfördelarna mellan olika varor är minimala. En gammal varumärkestorsk som jag kan i många fall inte längre motivera kvalitet som en anledning att betala mer. Orden kundvård, crm och kundorientering är slitna och en grundförutsättning för att agera på en stenhård marknad.

Fundera lite på om ditt företag har en idé om vilken kundupplevelse ni vill leverera. Oavsett om du är ensam eller jobbar inom ett stort företag. Kommer du fram till ord som kvalitet, leveranssäkerhet, kundnöjdhet kan du börja hacka dig med en morakniv i låret.

När du har hackat klart kan du tänka på att vi lever i en tid som älskar exceptionella upplevelser. Att det bara är ditt eget mod som sätter stopp för vad du vill leverera i form av en WOW-upplevelse! Att bryta gränser var en stor NO NO tidigare. Idag är det ditt största framgångsvapen. Ta fram ditt företags bästa högra hjärnhalvor och kreera!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

2 thoughts on “Kundupplevelse 2011

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *