Något väldigt otäckt!

Läste en extremt spännande och otäck artikel i senaste numret av Fast Company. Den handlade om när hela livet blir ett spel. Jag är ingen spel-kille, trots att jag tillhör målgruppen. Precis som medelålders kvinnor. Hörde också ett inslag på radion där man diskuterade problemen med lojalitetsprogram. Jag tror att det är en viskning mot vad som komma skall.

Artikeln i Fast Company beskrev framtidens spel. Hur vissa “start up” företag vill göra spel som lägger sig som en filt över livet. Man får inte poäng för att hoppa med någon pixlig figur, utan poängen får man via leverantörer i allt man gör i sin vardag. Dessa poäng kan sedan handlas och bytas med. Precis som vi samlar poäng på hotell och liknande redan idag. Om du vågar så titta på videon med Jesse Schell. Den är creepy!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

2 thoughts on “Något väldigt otäckt!

  1. Killen har druckit alldeles för mycket kaffe…….

    Men tanken om poäng och vad det kan driva för Customer Experience om man drar det till det extrema är intressant.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *