Framtidens marknadsföring är som SEX

Bara losers behöver betala för det! Jag har tidigare skrivit om reklambyråns annalkande död och det gäller i högsta grad fortfarande. En fruktansvärt rigid bransch som skiljer sig marginellt från andra branschers oförmåga att anpassa sig till en ny tid. Väldigt få använder en stor byrå som en one stop shop för sin marknadsföring. Det flesta reklamköpare är idag mer intresserade av en nishbyrå. Vill man göra en online aktivitet går man till en onlinebyrå etc.

Jag tror att fokus kommer att bli inom ”earned media” och man väljer att hålla ihop varumärkesplattformen internt. Hade jag drivit reklambyrå hade jag försökt hitta en nisch. Därefter hade jag försökt hitta en nisch inom den nischen. Så ser det oftast inte ut idag. De flesta reklambyråer tycker fortfarande att de kan göra allt, men det slutar oftast men tråkig, menlös pushbaserad marknadskommuniktion.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

3 thoughts on “Framtidens marknadsföring är som SEX

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *