Customer experience på restaurang

I helgen var jag ute och åt med min fru. Ännu ett av mina fruktlösa försök att kompensera mina tillkortakommanden i att försöka vara en god, viril och närvarande make. Vi är båda intresserade av mat och har frekventerat ett knippe riktigt bra restauranger i Europa. Det har gjort att jag kan vara lite ”picky” när det gäller service.

Men på senare tid har det ”perfekta” fått en lite annan dimension. När en perfekt balanserad sås tidigare betraktades som det perfekta har behovet av en mer ”avslappnad” attityd infunnit sig.

Efter allt för många drinkar på diverse barer styrdes dock kosan mot en relativt ny restaurang som heter Daphnes. Allt efter en rekommendation av en god vän som sa ”du vet dom serverar sådan mat man tycker är god, inget jävla krångel”.  Han hade helt rätt. En stimmig, äkta, varm och charmig kundupplevelse i världsklass enligt mitt nya mått på perfekt.

En närvarande och avslappnad restaurangchef, en servitris som såg ut som ”fotomodell meets kåkfarare på 50-talet meets rebellservitris på La Tour D’argent”. Denna pyttipanna av intryck är ett exempel på en exceptionell kundupplevelse som jag skrivit om till leda.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *