“Mina” brudar (& några få män) på Hilton!

Jag bor groteskt mycket på hotell. Inte minst på Hilton i Malmö. Varje gång möts man av glada leenden i receptionen. Berättade hemma att jag fått en komplimang av receptionisten för min nya kostym. ”Kan det bero på att du lägger 100 lax om året där” sa min fru medlidsamt….

Oavsett så är det roligt att se flexibel, glad, professionell och precis lagom distanserad personal. Och precis som i det här inlägget fokuserar man endast på personal som är ”customer facing”. Den sammanlagda kundupplevelsen på ett företag är resultatet av ett samspel mellan alla avdelningar. Jag är ingen expert på hotell, men det borde gälla hur städet jobbar, reception, frukost, roomservice etc. Inte den mest professionella reception kan uppväga ett dåligt städat hotellrum.

Jag har tidigare skrivit om organisatorisk silomentalitet och det är alltid en fara. Det är slitet med tilltal som ”att jobba mot samma mål” etc. men det är fruktansvärt viktigt att alla avdelningar har samma syn på vad en bra kundupplevelse är.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *