Ingen rekommenderar mig på Linkedin!

I många fall gör vi våra val baserade på rekommendationer. Rekommendationer från någon vi litar på.  Fundera på senast du valde elektriker, snickare eller kanske ny barnvakt. Sannolikt rekommendationer. För att bli rekommenderad måste man ha gjort något annat än bara uppgiften. Man måste ha levererat en kundupplevelse som sticker ut. DET VAR ETT JÄVLA TJAT. Jag vet…..

På samma sätt är det faktiskt med alla typer av företag. Inte bara små. Men det är också så för personer. Alla de personer som fått fina vitsord och rekommendationer på Linkedin. Dom måste gjort något alldeles extra. Eller? Eller är det så att för varje rekommendation finns det en spegelvänd rekommendation för den som rekommenderat? Sociala medier visar hur ful du är utan smink! Självklart finns det ärliga och äkta rekommendationer där, men istället för att försöka samla på saker i den sociala världen borde vi tänka på hur vi framstår och vad vi levererar. Fundera på hur (och om) du levererar ett exceptionellt värde!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *