Har du en personlig onlinestrategi?

Träffade en bekant i helgen och vi kom att tala om sociala medier och närvaro på Internet. Hon har stark integritet vilket gör att hon sannolikt aldrig kommer att blogga om de nya Gucci-skorna eller lägga ut en bild på sig själv i för liten bikini när hon tar en grogg i husvagnens förtält. Hon jobbar som chef på ett relativt stort bolag, är sannolikt professionell och därmed brännhet på arbetsmarknaden.

MEN även om man inte vill vika ut sitt privatliv på Internet, vad innebär en Google sökning med NOLL träffar på Internet för någon som vill anställa? Innebär det att man har integritet eller att man inte har något att säga alternativt inte åstadkommit något? Det här är en svår balans. Jag har tidigare skrivit om luftslotten på Internet och det är också en fara. Man vill kanske visa att man existerar, vad man står för och vad man gjort. Att man finns helt enkelt. I min värld så är kanske linkedin en vettig kompromiss, men jag är inte helt säker. Vi är ju alla vårt eget brand och man vill ju inte vara världens bästa produkt som ingen känner till.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published.