Du är själv skyldig till allt!

Varför råder det en så stor vanföreställning om att saker och ting sker av sig självt? Min, som vanligt något förenklade syn, säger att det beror på den förbannade offermentaliteten som råder. Då det är en av mina käpphästar har jag tidigare spytt galla över offermentalitet.

Offret tror alltid att det skall finnas en genväg. Ett piller man stoppar i sig så löser sig allt. Jag ser tv program om människor som är för feta och inte orkar göra något åt det, människor som har fucked up sin ekonomi som inte orkar ta tag i det. Alltid någon annan som skall reda upp i misären.

Samma är det med synen på Customer experience. Man har för dålig prisbild, för dåliga produkter, för dålig organisation, så man kan alltid säga att kundupplevelse är det vi satsar på.

 ”Vi gör allt för kunderna men dom är ändå inte nöjda”. Antingen fokuserar man på det som kunderna skiter i eller också gör man det inte tillräckligt bra. PUNKT.

Det finns inga mirakelpiller för att bygga varumärke eller en exceptionell kundupplevelse. Det kommer bara genom hårt och målinriktat arbete. Du kan aldrig skylla på någon annan än dig själv. Oavsett om du är för fet, krökar för mycket, motionerar för lite eller misslyckas med din customer experience strategi.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *