Kundservice enligt min mamma!

Jag träffar så många företag som har ambitioner med sin kundservice. Det är kul!! Men det är inte roligt att vara den som säger VÄNTA VI HAR INTE ENS ORDNING PÅ DET GRUNDLÄGGANDE.  Man blir en jobbig jävel att jobba med. Ibland blir man utbytt mot någon vältalig säljare som berättar att deras förträffliga system löser alla deras behov. Något som enligt min mening bara gör att det går fortare utför.

Finns några saker som jag blivit uppfostrad med som lätt kan appliceras på kundservice.

  • Var artig och lyssna färdigt på människor – Försök att sätta dig in i kundens problem på riktigt
  • Visa respekt – Visa alla respekt och skilj inte på olika människor. Genom att visa kunden respekt kan underlätta en dialog.
  • Håll vad du lovar – Försök inte bara bli av med problemet. Var pålitlig
  • Håll tiden – Det finns inget coolt i att vara sen. Aldirg. Ha respekt för andras tid. Har du sagt att du skall återkomma klockan 14 så gäller klockan 14. PUNKT.
  • Var ärlig –  Kunderna accepterar missar. Kunderna har förståelse.  Det man som kund inte har förståelse är undanflykter och ljug!

Präglas din kundservice redan av min mammas förmaningar kan man börja diskutera ”information broadcasting” eller web-baserad ärendestatus.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *