Får inte kundupplevelse någon attention på ditt företag?

Om du är en av dom som läser det här brinner du sannolikt för customer experience i någon form. Kanske försöker du öka förståelsen för detta på ditt företag. Jag vet att du har en utmaning då många VD:ar fortfarande är underutvecklade när det gäller kundupplevelse. Dom muttrar om ”att vi skulle koda kunderna efter vilka som spelar golf, det är riktig CRM det!”

Ditt problem är att du slåss mot produktutveckling som säger att det är viktigast, supply chain som tycker att det är viktigast, ekonomichefen tycker att det är viktigast att minska kostnader etc. Alla vill dom ha VD’s välsignelse.

Ditt jobb är att behandla din VD som en kund. Lyssna, betrakta verksamheten ur hans eller hennes perspektiv. Vilka utmaningar står han/hon inför. Diskutera CEM utifrån dessa problembilder så har du nått långt.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *