Varumärkeslöften och din smartphone

Det finns företag som försöker vara till för alla. Jag tror att det lätt blir som ordspråket säger; ”Den som försöker vara vän med alla, blir inte vän med någon”. Oavsett om vi är människor eller företag, så våga för fan att stå för något. Stå upp för det i alla väder. Det bygger dock på att ditt engagemang kommer inifrån, att du är äkta, annars går det inte.

Det är dock lättare sagt än gjort. Särskilt när företag växer. Det kan också vara svårt att förmedla en enad bild i kundkommunikationen. Kan tyckas lite old school, men en konsekvent ”elevator pitch” är viktig. Våra iPhones och Androider öppnar nya bra möjligheter. Tänk om jag bara kunde lämna över telefonen till min mamma och efter det förstod hon vad jag jobbar med. (Just det kan bli ett mission impossible. Vet inte vem det säger mest om…. )

Men jag tror att det här är ett intressant område att utveckla. Pressa din marknadsavdelning!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *