Välkommen till Aids-klubben!

Under min sexuellt aktiva period (notera tempusformen; Preteritum)  berättades det att en kompis till en kompis hade följt med en tjej hem. På morgonen var hon borta och med sitt läppstift skrivit  ”välkommen till Aids-klubben” på spegeln. En historia som berättades om och om igen. Innehållet var alltid det samma. Du kommer kanske ihåg skrönan själv. Försök att komma ihåg en företagspresentation som du läst för många år sedan. Försök att berätta den vidare. Har svårt att tänka mig att du lyckas.

Har tidigare skrivit om att berätta en historia och jag tror att det är det vi i högre grad måste göra. Lägga till känslomässighet,  ”connecta” med läsaren, göra storyn minnesvärd. Om vi bara tänker till lite kan vi göra det med allt. Att skriva ett inlägg om hur man implementerar CRM kan möjligen roa ett esoteriskt fåtal, men knappast mer. Att berätta det som en historia kanske inte motsvarar Aids-klubben, men kan upplysa några fler.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.