Vad gör kommuner med sociala medier?

Svaret verkar vara ”ingenting”! Jag har tidigare skrivit om att småstaden är döende och om customer experience och staden. Eftersom jag är en småstadsmänniska blir jag så frustrerad över kommunernas oförmåga att vilja positionera sig. Sociala medier är i och för sig inget revolutionerande, men ytterligare en kanal för dialog. Dessutom en kostnadseffektiv dialog. Jag har läst om några exempel på brittiska städer som satt Facebook sidor som blivit en viktig kanal. Dessutom botar det mot den protektionism som kan finnas mellan olika delar av en kommun.

 

Så alla ni kommunalanställda som just nu sitter och lider på ett meningslöst sammanträde (det heter sammanträde när det gäller kommuner), ta chansen, sätt igång. Redan imorgon. Nej idag förresten! Börja sedan att promota den. Kollegornas misstänksamma blickar kommer att förändras till halvöppna munnar efter en tid. Go, be brave!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *