De 3 största hoten mot en bra kundupplevelse

1 Organisatorisk silomentalitet
2 Organisatorisk silomentalitet
3 Organisatorisk silomentalitet

En av de mest frustrerande sakerna när man arbetar med företag i syfte att utveckla customer experience är företagens oförmåga att betrakta sitt arbete utanför sin förbannade avdelning, division, grupp eller vilken typ av silo som helst. Lägg gärna till ändlösa (och meningslösa) diskussioner om vem som ”äger” kunden eller kunddata så blir det en orige i kontraproduktivitet.

Det är fortfarande  mest marknadsavdelningen som talar om kundupplevelse. 2010 har vi forftarande inte kommit längre. Jag skulle inte ens få jobb på Jehovas vittnen med min evangelistförmåga…  Bara i några få företag det har blivit en lednings- eller styrelsefråga.  Du som läser detta, bestäm dig för att bryta organisatoriska gränser. Jobbar du på marknad så ta en lunch med produktutveckling. Jobbar du med sälj, bjud in kundservice på afterwork.  Jobbar du med IT, ta en fika med produktion. Är du chef, släpp sargen och gå ut och visa dig. Nu fegis!!!!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.