Att berätta en historia – Issey Miyake

Jag köpte nyligen en ny skjorta.  En grön skjorta som var betydligt dyrare än vad jag borde köpt. Med risk för att låta som en modebloggare så var skjortan från en japansk designer som heter Issey Miyake.  Eftersom skjortan som sagt var kostsam gick jag in på deras site för att hitta lite argument för att mildra min efterköpsångest.  På siten får man inte bara se svulstig reklam utan en historia bakom varje kollektion. En historia som berättar om hantverk, perfektion och stolthet. Bakgrunden till varje kollektion beskrivs genom autentisk video som visar allt från color-hunting i amazonas till ull från Japanska får.

Detta fick mig inte bara att mildra min efterköpsångest utan gav mig även en emotionell koppling till varumärket. En koppling som bara kan uppnås genom en ärligt beskriven historia. Fundera på ditt företags historia och hur den kan beskrivas. Den är viktig!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

2 thoughts on “Att berätta en historia – Issey Miyake

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *