4 enkla frågor att ställa sig om CRM / CEM 1 (4)

1 Hittar kunderna dig?
2 Vilket första intryck gör du?
3 Krånglar du till det för kunden i köpögonblicket?
4 Ger du kunderna en enad bild?

Tänk på en produkt eller tjänst. Du har sannolikt ett varumärke ”top of mind” som du associerar med denna produkt eller tjänst. Kanske två eller till och med tre varumärken. Sällan fler. Är du inte något av dessa  har du minskat dina chanser rejält.

Samma är det med Google. Söker man på en vara eller tjänst bör man ligga högst upp eller åtminstone på första sidan. Annars har du minskat dina chanser rejält.

Står du inte ut och är exceptionell i något avseende kommer du aldrig att vara top of mind. Du kan vara en hur duktig dansare som helst men du kommer inte att få dansa mer än i undantagsfall.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published.