2 anledningar till att min blogg är viktigare än din!

Du skriver om intressanta saker. Du är duktiga på intressanta saker. Du är professionell i det du gör och levererar enligt det. Din blogg är väldigt bra. Men det som gör att din och alla andra bloggar bara är en trevlig hobby, ett enfaldigt, trånghuvat och fåraktigt tidsfördriv är att ”innovation och experience är ALLT”.

1 Vi har länge talat och sett på Kina och Indien, antingen som ett hot eller en möjlighet. Jag skulle vilja kalla det en realitet. Vi har bara sett början och vi har väldigt små möjligheter att konkurrera med dessa jättar. Med vi avser jag hela Europa och USA. Jag tror att vi kommer att se det som hänt amerikansk bilindustri inom flera branscher och företeelser. Vår i stort sett enda möjlighet är att leverera utifrån ett upplevelseperspektiv och eller innovationsperspektiv.

2 Varor och tjänster blir allt mer likartade. Jag hävdar fortfarande att världen lider av en överleverans. Skruvdragare. Min skruvdragare kostade 199 kronor inklusive 2 batterier. Skräp? Förmodligen, men jag har haft den i två år, skruvat två stora altaner och mycket annat. Jag gissar att min skruvdragare inte är producerad i Heidelberg eller München. För att jag skall betala mer måste det till något innovativt kopplat till produkten. Må så vara ett immateriellt värde, men något innovativt. Det krävs också att man kopplar en upplevelse till alla delar av transaktionen. Före, under och efter.

Många av dessa egenskaper är subjektiva. Det är inget nytt, men det blir ännu viktigare att ladda varumärket med ett värde. Det gör att reklambranschen kan vädra lite luft om det görs rätt. Se filmen nedan på ämnet. Den är förbaskat kul!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *