Världen lider av en överleverans!

Tillgången på varor och tjänster är betydligt större än vad vi kan konsumera. Kvalitet var en gång i tiden en differentieringsfaktor, men nu är merparten ändå ganska bra. Det finns liksom inga urusla bilar, datorer, kläder eller möbler. Det finns även en överleverans på auktoriteter, konsulter och förståsigpåare.

I skrivkul’s blogginlägg hänvisar han, mycket smickrande, till min åsikt. Det fick mig att fundera på mig själv som ”expert” på customer experience. Visst är det mit specialområde, men det finns så många duktiga. Och det gäller de flesta av oss som har ett expertområde. Så vad gör vi om vi inte kan differentiera oss via intellektuell kvalitet?

Det ingen kan ta ifrån oss är vår DNA-uppsättning. Vårt djupaste JAG. Jag tror därför att det är viktigt att vi söker djupt inuti oss själva och har modet att anlägga det perspektivet på vårt expertområde. Bara så slipper vi bli en dussinprodukt. Vi blir dessutom osårbara för yttre påverkan, då det kommer från vårt hjärta och inte en blek kopia på andras tankar.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

3 thoughts on “Världen lider av en överleverans!

Leave a Reply

Your email address will not be published.