Fattiga bygger bättre varumärken!

Nya brand values, ny varumärkesstrategi, vitaliserad varumärkestaktik. Orden är många för de som går till byråer för att utveckla sina varumärken. Något år senare sitter man och funderar på varför inget hände.

Om man inte har några pengar till att bygga varumärke så måste man gå till mer basala saker. Som företagssjälen till exempel. Det är inget nytt, men det är ofta stor skillnad på den externa kommunikationen och det interna beteendet. Så ni som har en marknadsbudget, fundera på vad ni skulle göra om ni ENBART fick förändra det interna beteendet. Vad skulle ni göra? Spretar det? Ligger det i liv med företagets idé? Ni som inte har någon marknadsbudget har inget val. Men den som gör det rätt kommer att ha mycket pengar att lägga på extern kommunikation. Kommunikation som skär genom bolagets hela själ.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *