Häll ut mellanmjölken!!!!

Tillbaka efter skidsemester i Österrike. Flagig på näsan och med en insikt efter lössnöåkning att mina benmuskler tillhör en åldrad man.

 Men semester är en antropologisk guldgruva när det gäller customer experience! Min insikt är i alla fall att nästan allt ändå handlar om människor till slut. Antingen har man en fet brand building budget enligt lyxvarumärken. Företag som bygger så starka varumärken att dom blir lite untouchable. Sedan har vi den gruppen som har pris som differentiator. MEN sedan har vi den stora gruppen av butiker, restauranger, serviceföretag, hotell mm mm. Customer experience kan i stort sett bara skapas av människor. Det är så tydligt att en exceptionell kundupplevelse skapas av innovativa individer. Av rebeller!

 

Det fina är att det finns ingen bättre tid att arbeta med mänsklig customer experience, En upplevelse utöver det vanliga stannar inte inom familjen utan sprids på facebook, Twitter, bloggar och tripadvisor. Visst är duglighet och professionalism viktigt, men utan edge blir det bara tråkigt. Så ni som driver olika typer av serviceföretag, driv kundupplevelsen längre än ni egentligen vågar. Driv den så långt att ni ligger med fjärilar i magen på kvällen. Jag lovar att det kommer att ge framgång!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

2 thoughts on “Häll ut mellanmjölken!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *