Jag föraktar ert hycklande

Kommer hem efter jobbet runt 21 och slår på TV:n som visar programmet korrespondenterna. Framställningen får mig att må illa. Jag mår så illa så att jag vill spy på en public service jag nästan är villig att gå i döden för. Allt för många program har som affärsidé att framställa en svag grupp mot en stark grupp i syfte att polarisera och skapa debatt. Man njuter av att ge sig på H&M och liknande företag för sin bristande moral. Man frossar i att visa fattiga Indiska barn som syr på fabriker.

Men hela customer experience begreppet bygger på att ge en kundupplevelse som ger något kunden värderar. EXAKT DET LEVERANTÖRERNA GÖR. Ni värderar inte att köpa europeiskt producerade kläder eller Svenskt producerat kött för att ni är så hycklande. Ni väljer efter pris. Ni sitter i er trygga vrå med politiskt korrekta synpunkter men det gäller att leva upp till det man säger! Ert hyckleri håller på att driva mig till vansinne och medias vinklingar som eldar på er falska fasad gör mig ännu mer förbannad.

Jag respekterar de mest vulgära åsikter om de är sanna. För väldigt många år sedan gick en hostande hjärtsjuk tant alltid upp för trapporna till min pappas veterinärpraktik. Hon vägrade ta medicin för att man testade medicin på djur. För mig helt absurt, men hon var sann mot sig själv.

Ett tips till alla er hycklare är att:

  • Köp gärna barnkläder från Patagonia, ni kan vara helt trygga
  • Köp gärna europeiskt producerade kläder
  • Köp gärna kött från lokala slaktare

Men det gör ni inte. För när ni kaffedrickande, mazarin ätande åsiktsmaskiner väl skall handla så är det prislappen som gäller. Det finns dessutom något översittande kolonialt över ert resonemang. Med era västerländska värderingar skall ni ställa till rätta vad “östterlandet har skapat”.

Tiden är så väldigt nära. Tiden då vi med våra västerländska, politiskt korrekta värderingar kommer att ha lönsömnad åt Indiska och Kinesiska direktörer. Nu är det bäst att sluta innan tangentbordet blir svart!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.