Företagens sociala media-ambitioner kommer att bli självplågeri

Förr i tiden skapade många företag nyhetsbrev, veckobrev etc. Dessa orkade man sällan skicka ut med jämna mellanrum utan blev snarare ett dåligt samvete samt skapade badwill för att de inte kom ut. Med pompa och ståt bestämmer man sig på bolagen för att jobba med social networking. Platser som sedan ligger övergivna och eftersatta för att ingen orkar, vill eller kan underhålla dem.

 

Dessutom är dessa social media ambitioner ofta osynkroniserade  vilket gör att vissa företag har en riktigt fet spagetti när det gäller social media. Det här gäller inte bara en Facebook site, utan man har ett Youtube konto, lite Twitter och en corporate blogg. Denna spagetti blir sedan bärare av varumärket på ett sätt jag inte tror var tänkt. Tänk därför efter före du tar hin håle i båten!

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *