Nöjdare kunder går inte att köpa med hjälp av IT!

I en artikel på IDG säger man att ”200 miljoner ska minska klagomålen på Com Hem” Stefan Berg som är IT-chef på Comhem förklarar sin investering i en ny SOA baserad arkitektur. Han är sannolikt en klok och kompetent IT-chef och ambitionerna med en sammanhållen process är berömvärd.  Jag har bitchat lite om Comhem tidigare och det skall bli intressant att följa utvecklingen. Kanske borde Comhem hålla en låg profil och inte fortsätta konstant ladda varumärket med löften som skruvar upp förväntningarna. Jag får nämligen lite känslan av att man resonerar att ”om vi bara får detta på plats så är allt löst”. Men jag skall inte vara en domedagsprofet, men lirar organisation, process, vision och IT så kan det gå riktigt bra, Om inte så blir Siebel bara en snabbare väg mot en dålig Cstomer experience.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *