Skäms du inte över din arbetsgivare?

Mycket snack om kunder blir det! Men om tittar lite på företag och varumärken utifrån anställdas perspektiv så är skillnaden inte så stor. När vi vill attrahera de mest lönsamma kunderna vill vi även attrahera det bästa humankapitalet. Väldigt få söker idag arbete med guldklockan för ögonen. Framför allt inte 80-talister och senare!

x

Att arbeta för ett “coolt” varumärke tror jag smäller högre än både tjänstebil och extralång 11-fika med gratis Loranga med skumtomtar. Att arbeta på “rätt” ställe blir en immateriell statussymbol. HR är en disciplin i sig, så jag skall inte servera för mycket sanningar, men jag har svårt att se värdet av alla team building aktiviteter (läs; jag spyr av bara namnet team building) och hurtfriska ledord som ingen lever efter.

2

Självklart kan inte alla arbetsplatser vara Google eller Nike, men jag tror att en vitalisering av ett varumärke kan ge starka interna synergier om det implementeras internt på rätt sätt.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

One thought on “Skäms du inte över din arbetsgivare?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *