Tema integritet – Kampanjintegritet

Integritetsfrågan har också en annan sida. Som förespråkare av automatiserade kundprocesser och effektiv marknadskommunikation kan jag se andra svårigheter. Eftersom jag har ett sjukligt sug efter sardeller i matlagning köper jag sannolikt mest sardeller i hela Västra götaland. (Jag lovar, en sardellvinegrette eller tapenade så är ni fast). Detta har gjort att jag får erbjudanden om extrapris på sardeller hem. Jag får även erbjudanden från butiker inom samma kedja där jag köper andra saker. Eftersom jag arbetar mycket i Stockholm handlar jag på ICA där. Kommer automatgenereradeerbjudanden hem om att “tack för att du köpt 100 kondomer på en månad, här får du 30% rabatt” skulle min fru inte bli lika glad.

1

Men med tanke på antalet skulle hon ändå veta att kampanjen var avsedd för någon annan än mig! Oavsett det blir kunskapen om “permission marketing” allt viktigare för kampanjmakarna.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *