Framtiden för e-handel!

Jag har tidigare skrivit om dynamisk prissättning och att dom med flest vänner på Facebook eller flest följare på Twitter kommer att få lägre priser. Vi andra får betala premium…..

Jag har också skrivit om en maktförskjutning från företag till konsument. Och tänker vi bara till har säljaren haft makten sedan industrialismens början. Här finns en produkt med ett pris, gapa och svälj…

rt

 

Din egen RFP
Inom B2B däremot har man skickat en RFP och förväntat sig att företagen skall stå på tå. Och det har dom också gjort när det gäller exempelvis upphandling av nytt affärssystem.

Ponera däremot att jag skall köpa en ny gräsklippare. Jag har några olika krav och skickar ut en online-RFP som privatperson och väljer utifrån det. Tänk om den mentaliteten slår igenom fullt ut! Vilken slakt av befintliga processer! Jag tror att vi kommer att se appar och liknande stöd för denna konsumentprocess. Då är slakten av den traditionella retail-processen total.

About Patrick Gilbert

Jag hjälper företag och människor att lyckas skapa exceptionella kundupplevelser, lönsamhet och effektivitet genom att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

3 thoughts on “Framtiden för e-handel!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *